FAQ
Les noen av de mest besvarte spørsmålene angående Skillevollen Alpinsenter
-
Hvordan kjøper man heiskort online?
Du kan enten lade opp ekisterende keycard med et heiskort, eller kjøpe både nytt keycard og heiskort.
Velg heiskort og gå videre til handlekurven:
Velg først hvilken dato, antall personer og hvilket heiskort du ønsker å kjøpe. Velg "kjøp", og heiskortene blir lagt i handlekurven.
Sjekk at det er riktig heiskort og dato, og velg "Gå til kassen".
Du kan når som helst klikke på "Handlekurv" symbolet øverst til høyre for å se og endre produkter i handlekurven.
Min informasjon:
Logg inn med din brukerkonto, eller lag ny brukerkonto. Brukerkonto lager du kun første gang du kjøper heiskort. Du kan også benytte Facebook eller Google + for å logge inn, da slipper du å huske brukernavn og passord.Det publiseres og deles ingen informasjon om deg på din status side på Facebook eller Google+ i forbindelse med log in på din konto.
Tilknytt heiskort:
Alle heiskortene må tilknyttes en person og et keycard (eksisterende eller kjøpe nytt keycard).
Registrer hvem som skal benytte heiskortene (navn og fødselsdato). Fødselsdato må være riktig da man kun kan kjøpe barnekort til barn og voksenkort til voksne.
For hvert heiskort; klikk på navnet på den personen som skal bruke heiskortet og velg hvordan keycard skal tilknyttes.Lade opp Keycard:
For å lade eksisterende keycard trenger du nummeret som står på ditt keycard.
Velg deretter en av disse alternativene:- Velg et av mine registrerte Keycard til dette heiskortet
- Legg til et nytt Keycard til min konto. Skriv deretter inn ditt keycard nummer og kallenavn.
Kjøp nytt Keycard:
Har du ikke keycard fra før kan du kjøpe dette i nettbutikken og hente det i billettkassen.
Velg alternativ:- Kjøp nytt Keycard og hent dette i billettluka.
Person og keycard må velges for alle heiskortene, før du går videre til betaling. Samme person og keycardnummer kan ikke velges samtidig på flere heiskort i samme transaksjon.
Informasjon om personer og keycardnummer blir lagret undet "Min Side" og kan når som helst endres der.
-
Kan man kjøpe flere heiskort i samme transaksjon?
Ja, du kan enkelt kjøpe flere heiskort for dine barn, familie eller venner i en transaksjon.
Vi lagrer og knytter dine heiskort sammen på din side.
Dine heiskort og tilknyttet famile og venner kan enkelt adminstreres på din side.
Neste gang du ønsker å kjøpe et heiskort til deg eller dine venner eller din familie slipper du også å registrere keycard nummer og navn.
-
Hva med barn
Vi har gratis heiskort til barn 0-6 år, hvor barn med hjelm og ifølge med foresatte er gratis !
Barn får samme type heiskort som foresatt (ikke sesongkort), kortet er personlig for barnet ifølge med foresatte.
-
Må jeg ha et keycard?
Nei du trenger ikke å ha et Keycard fra før!
Hvis du har et Keycard fra før kan du lade opp dette i vår nettbutikk. Heiskortet lastes automatisk opp første tur i heisen når du går gjennom vendekorset/gaten.Har du ikke Keycard fra før kan du kjøpe dette i vår nettbutikk. Når du kommer til oss henter du ditt Keycard i billettkassen. Neste gang du kommer til oss er det bare å lade opp dette Keycardet.
Hvis noen har Keycard og andre ikke har det fra før kan du fremdeles kjøpe dette i vår nettbutikk. Lad opp Keycardet til de av dere som har dette, og kjøp nytt til de som ikke har dette fra før.
Alle som skal i vårt heisanlegg trenger et Keycard som gjør det mulig for deg å passere gjennom vendekorset/gaten.
-
Kvittering på mitt kjøp?
Du kan betale med kredittkort/bankkort
Gjennom betalingsleverandøren vil ditt bankkort/ kredittkort- nummer bli husket så du slipper å legge det inn neste gang du skal kjøpe heiskort. Vi lagrer ikke ditt kortnummer.
Kvittering og ordrebekreftelse
Etter at betalingen og kjøpet er godkjent blir det sendt en kvittering på din e-post adresse som er registrert under din kundekonto. Du kan også se status på din ordre under "Min Side".
Hvis du fremdeles IKKE har mottatt kvittering har ikke ditt kjøp blitt gjennomført.
Om du ikke har fått kvittering, gå inn på "Min side", klikk på "Ordrehistorikk" og "Se alle ordre". I statusfeltet ser du enkelt om ordren er betalt, bekreftet eller om det er har skjedd en feil.
Ordrestatus: Ordren er bekreftet:
Kvittering og ordrebekreftelse er sendt til deg på e-post. Hvis du ikke har mottatt noe, sjekk også din søppelpostkasse på din e-post konto.
Ordrefeil:
Noe har gått feil, ditt kjøp er ikke godkjent, og det er ikke trukket penger fra din bankkonto.
Til betaling:
Ordren ligger til betaling hos betalingspartner. Oppdater/refresh nettsiden for å se om ordren er godkjent.
Husk det kan ta inntil 2 minutter før betalingen har gått igjennom. -
Hva er forskjellen på Keycard og billett?
Keycard er det fysiske kortet du bruker for å passere vendekorset/gaten. Også kalt RFID kort.
Dette kan lades med ulike billetter (sesongkort, dagskort, 2 timerskort)
Keycard kan gjenbrukes.
-
Hvor finner jeg Keycard/chipkort nummeret?
Ditt chip/keycard nummer er printet på plastikkortet.
-
Jeg har glemt mitt heiskort hjemme
Da må du henvende deg i billettluken.
-
Hvor skal man ha Keycard/chipkortet?
Keycard skal plasseres i venstre lomme.
Man skal kun ha ett RFID kort på venstre side.
Legg alle dine andre Keycard/reisekort/kredittkort etc. på høyre side. Har du problemer ta kontakt med personalet.
-
Må jeg velge en bestemt dato?
Heiskortet du har kjøpt er gyldig for den perioden du har kjøpt.
-
Må jeg gå i billettluken først?
Om du fyller på et Keycard som du har fra før kan du gå rett i heisen.
Ved første passering må du holde kortet 3-5 sekunder slik at billetten kan lastes over til Keycardet.
Dersom du ikke hadde Keycard og bestilte dette online må du innom billettluken for å heiskortet som er lastet på nytt Keycard.
Er det noe du ikke fant svaret på?
Ta gjerne kontakt for en hyggelig samtale om vårt Alpinsenter.